✪  w e b s i t e

✪  l o g o

✪  h u i s s t i j l

✪  t e k s t e n

✪  i l l u s t r a t i e s

✪  f o t o b e w e r k i n g

✪  s o c i a l  m e d i a

februari februari 2016

Beste [VOORNAAM],

 
De lente komt er aan en de koolmezen bedanken je voor de pinda's. Met gevulde buikjes kunnen ze productief het voorjaar in.

En jij? In deze nieuwsbrief weer nieuw 'voer' om over na te denken. Tips en handige dingen voor het werken aan jouw zakelijke communicatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marloes Otten

Wil je kennismaken met KREKWERK? Bezoek dan de website, mail naar info@krekwerk.nl of bel mij voor een afspraak

(06-30 72 36 74).

Heb je suggesties of vragen voor de volgende nieuwsbrief, laat het me weten!

12 Werktips voor een waardevolle nieuwsbrief.

Doen en Niet-doen

 

Denk je dat de nieuwsbrief aan waarde heeft ingeboet? Dan maak je een vergissing. Deze trouwe ‘pusher’ blijft een waardevolle aanvulling op je communicatie.

Onderzoeken tonen aan dat nieuwsbrieven worden gewaardeerd om hun waardevolle inhoud. Ze worden vaak gelezen op mobiele apparaten. Bijvoorbeeld onderweg of tijdens momenten waarop men wacht. Jouw inhoud kan dan op nog meer aandacht rekenen, dan wanneer men achter de computer zit. De nieuwsbrief is relatief goedkoop en is een goed middel om je naamsbekendheid te vergroten. Maar dan moet je wel een aantal punten in acht nemen.

Een toelichting op deze punten tref je op de website.

Doen

Niet doen

Taaltip Je beseft iets en niet jezelf

 

Hoe vaak horen we niet zeggen dat mensen “zich iets beseffen”? Een hardnekkig fenomeen, dat in de spreek en schrijftaal vaak fout gaat. Hoe het wel moet?

 

Fout: Ik besef me nu pas dat ik vergeten ben te bellen.

Goed: Ik besef nu pas dat ik vergeten ben te bellen.

Fout: We hebben ons te laat beseft…

Goed: We hebben te laat beseft…

 

Beseffen is geen wederkerend werkwoord. Zich realiseren is dat wel. Je mag dus jezelf gerust realiseren dat je niet de enige bent die hier de mist mee in gaat.

Ik-kan-niet-schrijven-syndroom


Als je kunt praten kun je ook een tekst maken. Zolang je maar weet WAT je wilt vertellen. Teksten hoeven niet lang te zijn, vooral niet voor het beeldscherm.

Bedenk dus eerst welke boodschap de lezer moet onthouden nadat hij of zij jouw bericht, promotie, artikeltje of blog heeft gelezen. Bijvoorbeeld: Het mooie resultaat van een project? De voordelen van een product of dienst? Een aanbieding van een seizoensproduct? Maak deze boodschap zo specifiek mogelijk en vermijdt algemeenheden. De vijf W vragen zijn hierbij behulpzaam (Wat, Waar, Waarom, Wie, Wanneer). Schrijf of vertel eerst in steekwoorden wat er over het onderwerp te zeggen valt. Beoordeel of je alle informatie hebt en rangschik deze informatie in een logische volgorde. Schrap wat niet-echt-nodig-is om te vertellen.

Nu je weet wat je wilt vertellen, start je met schrijven. Eventueel met de hulp van iemand anders als je niet zeker bent van je schrijfstijl en grammaticafouten wilt voorkomen. Laat je tekst altijd proeflezen door iemand anders, want een typefout is snel gemaakt.

AANBIEDING* - VRIJVLIJVENDE WEBCHECK®

Een website is het hart van uw communicatie en het visitekaartje voor je bedrijf. Helaas verouderen websites door nieuwe technieken, trends en ontwikkelingen.

WebCheck® is een scan van je website op innerlijke en uiterlijke kenmerken. 

Hoe kan deze hoger scoren in Google? Is jouw website gebruiksvriendelijk en professioneel? Kortom: Wat is goed en wat kan beter?

Vraag hier een WebCheck® aan. KREKWERK neemt vervolgens contact met je op op voor een afspraak om de resultaten te bespreken.

AANVRAGEN

* aanbod geldig tot 31 maart 2016

Krekke werken Eet me niet op

Hoe Keng Lye zijn kunstwerken leven inblaast.

Met hars, acrylverf en een weergaloos gevoel voor perspectief creëert de Singaporese kunstenaar Keng Lye bijna levende sculpturen. Goudvissen, guppy’s, kempvissen en ‘heuse’ octopussen.

Laagje voor laagje bouwt hij zijn kunstwerken op in schaaltjes, bakjes of andere hergebruikte objecten die de transparante hars bijeenhouden. Op de verschillende laagjes brengt hij vervolgens acrylverf aan. Een tijdrovende techniek met een verbluffend effect. 

Zijn fascinatie met de onderwaterwereld is te herleiden naar zijn jeugd. Destijds ving hij deze vissen in lokale wateren. Met zijn inktvissenserie, genaamd “Please don’t eat me”, komt hij op voor de octopussen. Deze achtarmige wezens worden voor recreationele doeleinden levend geconsumeerd. Een wreedheid die moet stoppen.

Mocht je ‘in de buurt zijn’ dan kun je in Singapore tot 14 februari 2016 de tentoonstelling Alive without breath II bewonderen. Gelukkig hebben we Facebook. Hier kun je Keng Lye's werk volgen en bewonderen. Meer informatie, beelden en achtergrond

Over de rubriek krekke werken: Krekke werken zijn opvallend omdat ze precies goed zijn. Ze bestaan in alle vormen en maten. Zowel in de kunsten als in het dagelijkse of zakelijke leven. Ze inspireren en trekken de aandacht. Zelf een "krek werk" in gedachten dat volgende nieuwsbrief in de picture moet staan? Mail me jouw idee!

Afbeeldingen met  kunst van Keng Lye: Facebook pagina van Keng Lye

Afbeelding met koolmezen. Bewerking door Krekwerk. Bronfoto: natuurmonumenten.nl / Koolmees bij vijver - Martijn van Voorst

W E B |  O N T W E R P |  T E K S T B E E L D

K R E K W E R K

Heetkamp 36  |  8075 CL Elspeet  | Nederland

info@krekwerk.nl  |  +31(0)6 30 72 36 74  | krekwerk.nl

Webversie  |  Afmelden