✪  w e b s i t e

✪  l o g o

✪  h u i s s t i j l

✪  t e k s t e n

✪  i l l u s t r a t i e s

✪  f o t o b e w e r k i n g

✪  s o c i a l  m e d i a

 januari 2016

Beste [AANHEF],

 
Allereerst wens ik iedereen een krek gezond, succesvol en gelukkig nieuwjaar! In deze eerste nieuwsbrief heb ik voor jou wetenswaardigheden, werktips en krekke werken verzameld. Veel leesplezier!

 

Met vriendelijke groet,

 

Marloes Otten

Wil je kennismaken met KREKWERK? Bezoek dan de website, mail naar info@krekwerk.nl of bel mij voor een afspraak.

Heb je suggesties of vragen voor de volgende nieuwsbrief, laat het me weten!

Oud nieuws is geen nieuws

Een nieuw jaar starten met oud nieuws is geen goed idee. Oud nieuws is geen nieuws. Zowel terugkerende als eerste bezoekers willen iets actueels ontdekken op uw website. En ook voor een goede score in de zoekmachineresultaten van Google is regelmatige verversing een must.

Hoe vaak verfris jij de inhoud op je website? Regelmatig kom ik websites tegen waar het enige nieuws gedateerd is op het moment waarop de website werd gelanceerd. Dit zijn slapende websites. Onder meer tijdgebrek en niet-weten-wat-te-vertellen zijn veel gehoorde excuses. Herkenbaar? Lees dan de volgende tips.

Je hoofd is soms een slechte harde schijf

Het schrijven van een artikeltje kost tijd. Tijd die drastisch wordt verkort als je weet wat je wilt schrijven.

Dit bedenk je vaak niet op het moment dat je aan de schrijftafel zit, maar op willekeurig welk ander moment. In de file, tijdens je ‘gewone’ werkzaamheden of soms zelfs in bed. Maak er een gewoonte van om je idee op te schrijven en voorkom dat je het vergeet.

Gewoon een krabbeltje opslaan in je telefoon of een post-it of knipseltje bewaren in een koekjestrommel. Alles werkt, zolang je je ideeën maar terug kunt vinden op het moment dat je ze nodig hebt.

 

 

PS: Mocht je nu nog niet weten wat te schrijven. Vraag dan aan je lezers wat zij van jou zouden willen weten.

Kweenie-wak-moe-vertellen?

Wat voor jou ‘niks bijzonders’ is, is vaak ‘gefundenes Fressen’ voor anderen. Zij kunnen uit jouw kennis of ervaring hun voordeel behalen. Je hebt namelijk veel meer te vertellen dan je in eerste instantie voor mogelijk houdt.

Een goede manier om erachter te komen wat de moeite waard is voor jouw doelgroep is af te gaan op inhoudelijke vragen van je klanten. In hun ogen ben jij ‘de specialist in jouw vakgebied’.

Een andere manier om onderwerpen te vinden is aansluiting te zoeken bij de seizoenen. Wat heb je te vertellen aan jouw (potentiële) klanten dat verband houdt met een bepaald moment van het jaar? Een nieuwjaarsgroet? Cadeau ideeën voor moederdag? Tips voor het winterklaar maken van de tuin? Wat leggen we deze zomer op de BBQ? Bewaar al je ideeën ook de ‘maffe’. Je kan ze later in het jaar nodig hebben of nog verbeteren.

WEBTIP: Ga voor het gewone streepje 

Heb je voor je website veel documenten of beelden, waar je bij het opslaan op je computer een beschrijvende naam gebruikt? Gebruik dan geen spaties in de naam en liever ook geen underscore (laag_streepje). Zoekmachines als Google gaan hier minder goed mee om. Ga voor het-gewone-streepje. Lees meer...

AANBIEDING* - VRIJVLIJVENDE WEBCHECK®

Een website is het hart van uw communicatie en het visitekaartje voor je bedrijf. Helaas verouderen websites door nieuwe technieken, trends en ontwikkelingen.

WebCheck® is een scan van je website op innerlijke en uiterlijke kenmerken. 

Hoe kan deze hoger scoren in Google? Is jouw website gebruiksvriendelijk en professioneel? Kortom: Wat is goed en wat kan beter?

Vraag hier een WebCheck® aan. KREKWERK neemt vervolgens contact met je op voor een afspraak om de resultaten te bespreken.

AANVRAGEN

* aanbod geldig tot 31 maart 2016

Krekke werken

Krekke werken? Krekke werken zijn opvallend omdat ze precies goed zijn. Ze bestaan in alle vormen en maten. Zowel in de kunsten als in het dagelijkse of zakelijke leven. Ze inspireren en trekken de aandacht. In deze nieuwsbrief treft u 'een schoonheid' van 15e eeuwse fondsenwerving aan.

Zelf een krek werk in gedachten dat volgende nieuwsbrief in de picture moet staan? Mail me jouw idee!

Krek werk De Tondi van Andrea della Robbia 

15e eeuwse reclame voor een goed doel

Andrea della Robbia vervaardigde in de tweede helft van de 15e eeuw de 10 ronde geëmailleerde schilden (tondi) in opdracht van het vondelingenweeshuis in Florence (Ospedale di S. Maria degli Innocenti). Gezien de geldnood waarin het opvangtehuis verkeerde, is het goed mogelijk dat ze pasten in een campagne voor fondsenwerving. Vanuit deze optiek moeten de tondi niet enkel als decoratie, maar ook als 'reclameposters' worden opgevat.

De kindjes representeren de vondelingetjes uit het opvangtehuis. Door de uitgestrekte armen lijken ze om genade te vragen en sympathie op te roepen van de voorbijganger. Lees meer …

W E B |  O N T W E R P |  T E K S T B E E L D

K R E K W E R K

Heetkamp 36  |  8075 CL Elspeet  | Nederland

info@krekwerk.nl  |  +31(0)6 30 72 36 74  | krekwerk.nl

Webversie  |  Afmelden